DJ-GLENN.BE

FAQ

Veelgestelde Vragen


  1. Voor welke feesten kan je terecht bij Dj Glenn Hintjes ?

    Voor alle feesten kan u een beroep doen .

    Ik ben gespecialiseerd in huwelijks- en bedrijfsfeesten, maar verzorg ook regelmatig andere feesten, zoals jubilea, verjaardagen, communiefeesten, wijkfeesten …

  2. U kan mij bellen op 0497/91 20 86 of mailen op djservice@dj-glenn.be . Uiteraard mag u mij steeds een bezoekje brengen, zodat we samen uw feest kunnen bespreken.

  3. Als je mij nog niet aan het werk zag, dan gebeurt een persoonlijke ontmoeting best nog voor je de reservatie maakt. Zo voel je van het begin af aan of het klikt om samen te werken.

  4. Nee, overuren worden niet aangerekend, de offerte die je ontvangt is 1 vaste prijs voor de gehele avond.(Tenzij anders schriftelijk overeengekomen)
    Er wordt muziek voorzien vanaf het dinner (playlist) tot de laatste feestvierder op de dansvloer (dj set).
    Dit met een maximum tot 5h in de morgen. Is er een vroeger eind uur van de feestzaal wordt die gerespecteerd.

  5. Is de muziek aanpasbaar aan het soort gelegenheid en publiek?

    Uiteraard. Ik speel in functie van wat ons gevraagd wordt door de klant. Tevens speel ik in op de behoeften van het aanwezige publiek. Ik pas mij perfect aan.

    Bij een publiek bestaande uit senioren, grijp ik terug naar de Golden Oldies, bij een jong publiek speel ik hedendaagse muziek en hits. Ik zorg bij een gemengd publiek natuurlijk dat iedereen aan zijn trekken komt. Ik houd hierbij ook rekening met de wensen van de klant. Het blijft tenslotte uw feest!

  6. Ja, Verzoeknummers worden zo snel als mogelijk in mijn dj set verwerkt, dit in logische volgorde van de avond.
    Spijtig genoeg kan ik niet op alle verzoeknummers ingaan, komt het de dansvloer ten goede, dan komt jullie verzoeknummer er heel snel aan.

  7. Het is nooit de bedoeling om mensen bewust te storen met muziek. Bij zijn opdracht moet de dj twee zaken afwegen. Aan de ene kant is er voldoende volume nodig om een dansfeest op gang te brengen en te houden. Aan de andere kant moet het geluidsniveau aan tafel aangenaam blijven voor een babbel. Er kunnen op het feest gasten aan tafel klagen dat het te luid gaat, terwijl op hetzelfde moment feestvierders vanop de dansvloer komen vragen om een tandje bij te steken!

    Het is ideaal als we onze klankkasten vlak bij (en gericht op) de dansvloer kunnen opstellen. We zijn meestal te gast in een feestzaal. De uitbater voorziet de tafelschikking en de plaats voor de dj. We moeten ons daarnaar schikken. Af en toe is er (te) weinig plaats. Zaalinrichters verwachten dat de klankkasten links, rechts en vlak bij de dj opgesteld staan. Om gehoorschade te beperken, proberen dj’s toch vaak die luidsprekers minstens op een meter afstand van hun oren te zetten…

    Bespreek met de zaalverantwoordelijke om voldoende ruimte te voorzien en geen tafels te schikken vlak voor (of zeer dicht bij) de klankkasten. Plaats bovendien de jongeren aan de tafels dicht bij de dj, en niet de vijftig plussers.

  8. Ja – op openbare events.
    Nee – bij huwelijk, bedrijfs- en verjaardagsfeesten, … deze events zijn privé en spijtig genoeg niet openbaar toegankelijk.

    voorbeeld, zouden jullie het leuk vinden op jullie huwelijk dat er een extern koppel komt meekijken langs de zijlijn ?
    Dit kan een goede maar ook juist een verkeerde indruk geven, iedere feest is uniek met telkenmaal specifieke wensen qua muziek van het koppel.

  9. Ja, dat is een algemeen gebruik. De dj is vaak 12 uur op pad. Van het brengen en opstellen van de installatie, aankondigingen en begeleiden van speeches, muziek bij het pronkstuk, het dansfeest tot de vroege uurtjes tot het opladen van het materiaal. Zorg voor een volwaardige maaltijden laat dit gelijktijdig plaatsvinden met de genodigden, terwijl er achtergrond muziek loopt. Je dj hoeft niet per se aan tafel te zitten met de genodigden. Dat beslis je zelf, eventueel met de zaalverantwoordelijke.

  10. Ja. Op elke dj-set is er minstens één microfoon voorzien. Die wordt gebruikt voor de belangrijke aankondigingen. In veel gevallen is ook een draadloze microfoon beschikbaar voor de speeches of acts.

  11. Maak je over het opstellen zelf geen zorgen. Het is mij routine. Als er afspraken nodig zijn, maakt ik die rechtstreeks met de zaalverantwoordelijke. Alles staat in principe netjes klaar voor de gasten van het dansfeest toekomen. Wanneer dit precies plaatsvindt hangt af van de zaal, welke keuzes je maakte voor extra lichtshow enzovoort. Laat dit dus maar met volle vertrouwen aan mij over.

  12. Voor een compacte basisinstallatie is ongeveer 3m x 2m voldoende. Voor een uitgebreide opstelling spreekt ik rechtstreeks af met de zaalverantwoordelijke.

  13. Ikzelf heb geen tafel nodig. Tafels staan dan ook meer in de weg dan ze nuttig zijn. Indien uitzonderlijk een tafel nodig is, dan verzoekt je dj daar zelf om bij de zaalverantwoordelijke.

  14. Voor mezelf kan een volledige klank- en licht installatie ingezet worden op maat. Het is begrijpelijk dat zaaluitbaters proberen het aan- en afslepen van (grote) installaties te beperken. Ik pas me zo goed als mogelijk aan. In de meeste gevallen maken ik (gedeeltelijk) gebruik van de vaste installatie. Maar let op. Vaak wordt hiervoor een huurprijs aangerekend. Deze zit niet vervat in onze vergoeding.

    We sluiten op maat aan bij: Salons Saint Germain (Diksmuide, vrije keuze), Salons De Vrede (Ichtegem), Hof Ter Molen (Leke), Feestzaal De Kroon (Esen), Salons Ten Boogaerde (Kortemark), Salons Driekoningen (Beauvoorde), Feestzaal De Lissewal (Elverdinge), ’t Munchenhof (Langemark), Hof Ter Heulebeke (Beselare), De Oude Melkerij (Gits), Ter Eeste (Roeselare), Fabriekspand (Roeselare), Salons Denotter (Zedelgem), Belgian Pier (Blankenberge). Deze lijst is niet beperkend.

    Er zijn huurzalen met een geluidsinstallatie die dermate begrensd is, dat dit een ernstige beperking vormt voor het welslagen van je dansfeest. Het is mogelijk dat zelfs speeches of aankondigingen in de zaal niet verstaanbaar zijn voor je gasten. Vraag vrijblijvend naar ons advies voor je beslist.

  15. Ik start met achtergrondmuziek voor receptie en diner. Ik blijf ter plaatse voor alles wat tussenin nodig is, bijvoorbeeld micro voor een speech, assistentie en muziek afspelen bij een sketch enzovoort. Afhankelijk van je gekozen dineerformule pas ik mij aan. Actief draaien en dans tussen gerechten komt wel eens voor. Ik zal starten, verminderen, stoppen, en weer doorgaan volgens noodzaak en de orde van je feest. Ik spreek ter plaatse af met de zaalverantwoordelijke. Bij klassiek diner waar alle gerechten elkaar strak opvolgen, begint ik een actieve set tijdens het dessert (warming up).

  16. Het is mogelijk om het geluid weer te geven van alle mobiele toestellen waarop een standaard hoofdtelefoonuitgang (type mini jack) voorzien is. Ikzelf heb hiervoor een kabel bij. Je kunt natuurlijk voor alle zekerheid zelf ook een kabel meebrengen.

  17. De meeste mobiele dj’s werken met digitale muziekbestanden (via Mac/PC of andere hardware). Ze hebben om die reden meestal geen CD-speler mee. Contacteer ons op voorhand. Bezorg eventuele originele bestanden via email of als ze te groot zijn via een service zoals https://www.wetransfer.com/

  18. Bij aanvang van het feest zoals vermeld staat in de voorwaarden van de reservatie. Iedereen is dan nog fris in het hoofd. Ik hoeft je ‘s nachts niet achterna te hollen als je het vergeet.

  19. Uiteraard. Het is zowel voor u als klant, als voor mij best om alles vast te leggen in een contractje. Zo zijn er achteraf nooit problemen.

  20. Een paar weken voor het feest, nemen ik samen met de klant alles nog even door. We bespreken dan ook het juiste beginuur, de openingsdans, achtergrondmuziek, speciale wensen, verzoeknummers, enz …

  21. Dé gouden tip … sta zelf op de dansvloer !! De genodigden komen voor jullie, als jullie op de dansvloer staan werkt dit “magnetisch” en loopt de dansvloer automatisch vol, zijn jullie nergens te bespeuren, zie je in vele gevallen het omgekeerde … Het ene huwelijkskoppel, jarige zien we heel regelmatig op de dansvloer, andere minder, aan jullie de vrije keuze

Laten we samenwerken voor de ultieme DJ-ervaring in West-Vlaanderen! DJ Glenn Hintjes staat klaar om jouw evenement tot leven te brengen met de perfecte mix van muziek en sfeer. Of het nu gaat om een ​​bruiloft, bedrijfsfeest of speciale gelegenheid, samen zorgen we voor een onvergetelijke avond vol energie en dansplezier. Boek vandaag nog en maak van jouw feest een memorabele gebeurtenis!

Privacy policy

OK
unsplash